30/4 - valborgsmässafton...även hos oss.

Charlotte ligger i sin säng..och hostar. Alltid lika bekymrad när hon hostar. Hon har gjort det i mer än ett år. Metastaserna på lungorna, förkylning, allergi elller...Glad när hon ligger där ,där för då vet jag att hon får alla mediciner ,i rätt tidsordning , inklusive två dyra alternativa som jag inte vågar sluta med. Samt börjat med Omega -3 , sedan några månader . Det sistnämnda o k enligt hennes läkare. Han kan sin sak förstår jag. Det är jätteviktigt att hon tar sin blodtryckmedicin i rätt tid. Läkaren har ju dubblerat den och den skall tagas mellan kl 7-9. Brukar ringa på hennes mobil om hon sover borta. Hon vill det. ..Hon måste ju leva som andra och sova borta.
 Någon cancermedicin tar hon ju inte....Får skriva ner en massa frågor till  läkarbesöket 7/5. Fick aldrig något klart besked vid besöket i december 2006, varför hennes kalciumvärde i blodet ökat?? Det berodde inte  på att hon drack mycket mjölk. 
Efter 7 år kan jag säga EN sak...Jag har glömt hur det vanliga livet var. Det var värre första åren. Men vilka besked får vi nu 7 maj. Sedan skall hon ju inte röntgas förrän om någon månad, för att se ev förändringar på tumör och metastaser.
Sedan skall det normala livet pågå här också. Fick i väg min deklaration i går, men skall begära anstånd med barnens. Fick i väg flera kuvert i dag med olika saker.Hörde på radion att det var bättre göra - än sända i väg en där man missat något. avdrag.Jag lär mig mycket på att höra påradio P1 och ha TV på-. Jag skall inte lyssna så mycket - jag blir bara än mera förvirrad i huvudet...säger min son. När jag tjatar om att äta mer fruk och grönsaker...

Kattungen i skatboet. Är mest rädd att den får ohyra som den drar in. i huset.
Skriver nog inget i morgon.
De smarta fattar, ni andra får gissa. De som känner mig kan fråga.
Får ha en lektion om foton av Charlotte.
Hur blir hennes valborgsmässoafton?? Än mer orolig än andra föräldrar. Hon får ju inte dricka alkohol....Men har nu glömt det hörde jag någon sa till mig..
Men hon vill ju vara som andra. Har inte tid sitta här. Måste sortera papper. Ett gott råd till alla föräldrar. Spara en kopia på allt.Fast det blir flera pärmar till slut... En gång gjorde jag det inte, det var ett intyg från hennes skola. Nog var det en myndighet som slarvade bort det. Det dök upp efter 6 månader. Skall inte skriva här hos  vilken.....
Det är fler än Mona Sahlin som skulle behöva en revisor...Där fungerar jag inte efter dessa 7 år. Kanske något vi föräldrar borde fått hjälp med??Alla fakturorna  dock betalade i tid ...Tryckte på E-faktura som ett företag skrev om jag ville ha. Undrar var den dyker upp nästa månad. Ni som varit i det vanliga livet hängt med...men inte jag...
Förvirrd..Skrev i en gästbok Charlotte var o k......ja men inte botad...Allt blir ju relativt...
Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0