5/4- nu får det bli påsk här också.

Jag har ringt till Charlotte. Hon sover borta. Hon måste lämna blodprov i dag på vårdcentralen. Där tar det tid. Sedan måste blodproven med bilen till Lund därifrån kl 14.30. Systern hänger med  henne.Hon har ledig dag från vårdarbetet.
Jag har försökt  under fm per telefon nå isotopavdelningen, Onkologiska kliniken i Lund. Sjusköterskorna som alltid svarar. Men ingen svarar i dag. De behöver ju också ledigt så jag får ringa efter påsk.
Jag skall be att de i fortsättningen mailar blodsvaren till mig. På vuxenavddelningen får ingen ssk ge besked om prover. Bortskämd på avd 64 Dagvården, Barnkliniken och även hela avdelningen dygnet runt. Hit kunde man ringa och få provsvaren.
 Men på vuxenavdelningen måste allt gå genom läkaren. Michael G arbetar där bara måndagare. Sedan vet man ju läkaren har patientbesök hela dagen.
Förstår de ringer om det blir de dåliga blodvärden. Men vi måste ju veta om hon  hur de ligger ,för om hon skall vara mera försiktig....Blodvärden kunde påverkas efter 2 veckor.
Nu har jag satt fram påskgrejorna.
Nu blir det nog uppehåll här under påsken.
Glad påsk på er alla.
Själv skall jag på två födelsekalas och en annan grej påskafton.
Nu får vi försöka tänka lite på det friska livet. Fast jag har glömt hur det var för 7 år sedan!!! Lever ju i denna sjuka värld 24 timmar per dygn, 365 dagar per år.
Mamma


Kommentarer
Postat av: Danijela

Hoppas att blodprov visar bra svar. Det är så jobbigt att man inte kan slappna av. Aldrig hade jag sådan Påsk som nu. Man vill at allt kännas bra men det gör inte, frågan ?varför? hänger i luften hela tiden. Man kan inte planera mycket i vår situation, och ibland man bli galen att livet är så ortvis men samtidigt när jag bli arg på livet tänker jag på dom som har förlorat sina barn. Dom har det värst tycker jag. Nu på lördag planerar jag åka till våra vänner som vi träffade på avd 64 i Lund. Deras dotter har avlidit föra året i december och jag saknar henne mycket. Nu ska vi besöka hennes grav första gången. Det gör ont redan nu och att koma dit bli det jobbigt och fint eftersom jag längtar så mycket att sa till henne hej då som jag har inte hunnit innan.
Hoppas att ni har det bra i helgen.
Glad Påsk till er alla

2007-04-05 @ 23:45:52
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0