11/9--- Väntan och ovisshet..

Jag borde skrivit lite då och då, men har inte haft någon kraft över, då allt runt omkring i vardagen m m tar sådan kraft..Med Charlotte är det oförändrat och hon väntar på nya röntgenundersökningar etc...Vi har inte haft någon kontakt med onk i Lund sedan sist jag skrev. Det har väl varit svårt med undersökningar i Lund, efter sommaren, då allt planerat stått stilla och efter vårdstrejken. Just nu är hon förkykld igen, kanske en reaktion efter den dunderpenicillin som hon fick av läkaren på Kreta...De har ju helt andra starkare och togs ju bort vid hemkomsten omgående. Nu blir hon ju kanske mycket lättare förkyld, som alla andra som ätit sådan medicin..Ännu har hon inte behövt vara hemma från halvtidsjobbet. I måndags var hon hos Af i Hörby. Vi lämnade in att hon har halv ersättning från Fk. Kanske kan de hjälpa henne till ett halvtidsarbete med tiden. Just nu jobbar hon ju mycket helger, kvällar och nätter!!!Det skulle hon ju inte enligt läkaren, men som timanställd får man ju ta där det behövs. I dagens DNledaren av Hanne Kjöller skriver hon "Om det finns någonting människan har särdeles svårt att stå ut med är ovisshet. Att hänga fritt i luften utan att veta var, när eller ens om man landar....Så kloka ord även om det är skrivet i ett annat ämne. Jag brukar hämta DN och läsa i sängen då jag vaknar väldigt tidigt och tidningen kommer här vid 3.15. Annars har det varit mycket annat också. Charlottes barnförsäkring gör allt för att fördröja utbetalningar. Begär papper som inte längre finns hos Fk. Nya fullmakter. Snart skriver jag försäkringsbolagets namn här. Förra veckan la jag massa tid på nya fullmakter, telsamtal och fax m m....Tänk vad ekonomiskt hon redan förlorat på hela sin sjukdom och de begär nya fullmakter för att få ut sina papper. Sedan är deras handläggare sjuka, har slutat etc...Jag har hört alla varianter..Tänk vad de gör ALLT är jag övertygad för att inte kompensera henne för hennes kostnader efter 18 års ålder. Denna ovisshet om hennes cancers utveckling just nu, tär på alla i familjen. Storasyster insjuknade efter Kreta i något mystiskt som hon tvingats söka lölkare för. Hoppas det inte är reumatisk som finns i pappans familj. Jag var en vecka på Mallorca, vilket väcker avundsjuka hos en del...Samma gäller olika aktiviteter som jag måste ha för att överleva och inte själv bli sjuk. Jag har dock en underbar läkare.. En pojke från Hörby 19 år dog samma vecka och väckte mycket känslor hos Charlotte. Hon hade kört honom några veckor innan och han var i min resekompis familj..Präglade hela veckan m m som hände där nere.. Får sända innan allt försvinner. I kväll skall jag till Barnonk och hjälpa till. Mamma

Kommentarer
Postat av: Danijela

Kram från Danijela

2008-09-11 @ 20:27:50
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se/
Postat av: Elisabet Roslund

Hej Gunvor!

Jag försår att ovissheten gör ont.....Kan bara önska och hoppas att allt ska vända till bara positivt för Charlotte och familjen. Jag tänker på er ofta och hoppas att du känner det.

Varm Kram/Elisabet

2008-09-12 @ 08:15:30
Postat av: Carina Jönsson

Hemskt med denna ovisshet, såå jobbig är denna väntan. Samtidigt skall ni behöva hålla på och lägga kraft på en massa annat som kontakt med af/fk/försäkringsbolag.

Vill bara skriva att jag tänker på er ofta, ofta och hoppas att allt som är positivt börjar hända.

Önskar er en trevlig helg.

Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-09-12 @ 10:27:35
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Hur är det med er? Hoppas att allt är bra trots det ni går igenom just nu!



Kram Jessica

2008-09-25 @ 07:47:08
URL: http://ryan95.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0