<3


Inatt var det omöjligt att somna. Jag låg nog 1 och en halv  timme med huvudvärk delux och riktigt ont i halsen. Jag låg och vred och vände och tankarna snurrade. Jag funderade om jag skulle gå upp och blogga men försökte åter igen somna om. Idag är det lite bättre. Men halsen värker lite ännu. Får bli vila idag så jag e pigg till helgen!

Katten Sigge väckte mig imorse runt 10. Han har samma rutiner nästan varje morgon för att väcka mig. Det börjar med att han vill gosa och vila en stund, men sen slutar det med att han är hungrig. Oftast vaknar man till ett par gånger mellan att sambon gått upp vid 5 fram till 9-10. Sigge brukar börja med att lägga sig precis vid mitt huvud och gosa en stund , nästa gång vaknar jag när han går iväg. Sen vaknar man att han ligger ovanpå mig , nästa gång vid fötterna. Sen när han e trött på mig vaknar man av att han slår tassen i huvudet på mig och sitter och stirrar på mig med blicken , Kan du gå upp nån gång? Matskålen är ju tom!

Efter man satt sig upp på sängkanten förflyttar han sig till sängbordet där han skall studera sättet man klär på sig. När man sen reser sig och går iväg så springer han alltid i kanonfart in till köket där matskålarna står :)


Förra helgen var Jag , Fredrik , Niklas , Elin och Marcus på bio. Innan det så åt vi på stäket inne i Lund. Bordet vi blev visade till fanns det plats för 6 personer. Stolen brevid mig var alltså tom. Ena stunden tänkt jag konstant på att där skulle ju Charlotte suttit. Det ekade i mitt huvud att hon fattades! Nästa stund vände jag på det och tänkte om det fanns en mening med den tomma stolen , Charlotte satt kanske där , bara att jag inte såg henne? Vem vet ?

Just sånthär blir mer och mer uppenbart. Mamma nämne det för mig igår och efter det tänkte jag mer och mer på saker som man skulle vilja att Charlotte upplevde. Det kvittar nästan vad man gör eller var man är för då finns tanken hos en. Ser jag en fin tröja i skyltfönstret tänker man , den hade säkert Charlotte tyckt var fin! Eller om man äter något hon tyckte om , ser en film hon alltid velat se. Det är nog något som aldrig kommer försvinna. Jag har under alla mina år jag kan minnas sedan Charlotte blev sjuk alltid blivit så glad och varm i mig varje gång Charlotte gjorde något hon tyckte om. När hon åt något hon älskade eller vad som! Att se glädje och lycka hos henne gjorde mig alltid glad! <3

/Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0