Högsta vinsten

 
Hej! Nu har mamma och jag varit hos doktor Peter för återkontroll i Lund. Skulle vi få ett svar idag? 
 
Vi steg upp imorse och åkte dit nervösa och spända. Jag tänkte när jag satt och åt frukost i morse att detta är ju ren tortyr. Att sitta och vänta på att åka iväg och få ett besked. 
 
Antingen ett som gjorde mig överlycklig eller ett som fick en att bli ledsen.
 
Jag jag var inställd och beredd på att tumören var elakartad ... Likabra tänkte jag så jag inte fick någon chock. Doktorerna sa till oss på första mötet att de misstänkte att den vad elakartad för att risken var större att den var det. 
 
Nu var den godartad !!!!
 
Både mamma och jag sa va? Flera gånger 
Vi blev chockade och trodde inte att det var sant! Ett lyckorus spred sig i kroppen och vi kände sådan glädje och lättnad. 
 
Doktorn Peter sa att i provsvaret på tumören så kunde man inte utläsa någonting som pekade på att den var elakartad.
Inga värden eller något tydde på det! 
 
Peter sa att han skulle ta upp mitt fall nästa vecka på tumörkonferansen och diskutera mig med de där , vilka kontroller jag skulle göra och prata om mig så man var 200% säker på ställningstagandet. Som läget ser ut idag blir det ingen strålning i 6 veckor.
 
Han berättade även att operationen hade varit svår. Tumören hade fått plockats i små bitar då den satt runt 6 st viktiga nervtrådar. Dessa försökte man "rädda" men följderna blev hest tal, lite svårt med sväljning , påverkan på pulsen och synnerven då mitt ena öga hänger litegrann.
Huvudsaken är att jag får livet!  
 
Nu ligger fokus på att bli återställd och det tror läkarna att jag blir. Tiden får utvisa.
 
Jag frågade om den där röntgen som jag gjort som ingen sagt något om och den visade ingenting! Ett perfekt tecken på att den var god för där var ingen spridning. 
 
Man får vara beredd på att den kan komma tillbaka och då får man ta ställning till vad som sker då. Vi har redan lärt oss sedan Charlottes sjukdomstid att ta en dag i taget.
 
De fick bort hela tumören men han sa att det kan finnas någon liten liten cell som man inte vet hur den kommer att utvecklas i framtiden. 
 
Huvudsaken var att den var godartad :)
 
Tack för alla peppande stöd och alla tankar! Ni är guld värda!
Nu håller vi tummarna för framtiden och att den håller sig borta! 
 
Jag kommer fortsätta uppdatera lite här hur allt går och så :)
 
Många kramar från Stina och mamma <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt 💖💖💖 världens bästa nyhet..💖 kram

2015-05-13 @ 12:35:42
Postat av: Anonym

Fint. Så härligt. Vilken härlig besked. <3

2015-05-13 @ 12:39:57
Postat av: Malin

Härligt vilket fantastiskt besked! Haha jag lyckades till och med gråta lite, blev så himla glad för dig och din familjs skull :')

2015-05-13 @ 16:07:41
Postat av: Anonym

hej Stina! Det var ju helt fantastiskt att du fick ett gott besked. Kram, Ewa L.

2015-05-13 @ 16:50:19
Postat av: Anonym

hej Stina! Det var ju helt fantastiskt att du fick ett gott besked. Kram, Ewa L.

2015-05-13 @ 16:50:21
Postat av: Anonym

Så underbart och så starka ni är

2015-05-25 @ 16:34:25
Postat av: Anonym

Så underbart och så starka ni är

2015-05-25 @ 16:34:26
Postat av: Anonym

Så underbart och så starka ni är

2015-05-25 @ 16:34:27
Postat av: Anonym

Så underbart och så starka ni är

2015-05-25 @ 16:34:27
Postat av: Anonym

Så underbart och så starka ni är

2015-05-25 @ 16:34:28
Postat av: Anonym

Så underbart och så starka ni är

2015-05-25 @ 16:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0